{{ showmenu }}

FSC lanceert 29 september haar nieuwe campagne "kies voor hout, red het woud"

In de week van FSC® Friday lanceert FSC Nederland samen met haar partners de nationale campagne ‘Kies voor hout, red het woud’. Deze boodschap lijkt een tegenstelling, maar is het niet. Gebruik van FSC-hout stimuleert duurzaam bosbeheer, en voorkomt daarmee dat bos verdwijnt voor andere bestemmingen als veeteelt, mijnbouw of plantages. Dit is van groot belang; per minuut verdwijnen er wereldwijd 48 voetbalvelden aan bos. Van alle dieren op aarde is 80% afhankelijk van het bos. Hoe meer hout (FSC) er wordt gebruikt, hoe meer bos er blijft bestaan.

Nationale campagne ‘Kies voor hout, red het woud’
De nationale campagne doet een oproep aan alle beleidsmakers, projectontwikkelaars, architecten, aannemers en consumenten van Nederland: kies voor hout en red daarmee het woud. Hoe meer huizen, bruggen, hekken en meubels van hout (FSC) worden gemaakt, hoe meer bossen beschermd zijn tegen kappen en platbranden voor andere functies. FSC Nederland wil samen met haar partners met deze campagne bereiken dat de communicatieboodschap ‘kies voor hout, red het woud’ top of mind is bij het kiezen voor een (bouw)materiaal.

Misvatting over gebruik tropisch hardhout
Uit onderzoek is gebleken dat zowel professionals als consumenten vaak denken dat het gebruik van tropisch hardhout (FSC) niet verantwoord is. De nieuwe campagne is gericht op het weerleggen van deze misvatting. FSC Nederland wil juist het gebruik van FSC gecertificeerd tropisch hardhout aanmoedigen. Het is een sterk en duurzaam bouwmateriaal én je zorgt ervoor dat er meer bossen kunnen worden beschermd.